HOME SWEET HOME!

Så er jeg hjemme igen, fra Spanien. Det har været så lækkert, og jeg har endelig fået lidt kulør igen, efter 2 sæsoner uden sol. Temperaturen har lagt på de 25-30 grader, så det har været helt perfekt. – ikke for varmt og ikke for koldt. Jeg har slet ikke været hellig hvad angår mad. Jeg har spist meget – og usundt. Hvilket jeg så også har betalt min pris for, da jeg godt kan se og mærke en forskel. – Men jeg havde ferie, og jeg havde for en gangs skyld lyst til at spise nutella, en pizza til aftensmad osv. og gjorde det uden dårlig samvittighed :-).
På hotellet fik vi hver dag morgenmad, en virkelig lækker morgenmads-buffet, og vi spiste hver aften ude, så det har været lidt svært at holde igen.
Jeg har dog trænet 3 gange dernede, 1 løbetur og 2 gange i motionscenteret (helt doven har jeg ikke været)

DSC_0018Det har været svært, at finde noget mad med lavt sukker- og fedtindhold. Og det er også en af grundende til at jeg har spist knap så ”godt” mad.

DSC_0692Selvom jeg har spist usunde ting (hvilket jo også skal til engang imellem – især på ferie ;-)) har jeg så vidt som muligt prøvet at vælge nogle lidt sundere alternativer. Her har jeg bestilt pasta med grillede grøntsager i tomatsauce. – VIRKELIG LÆKKERT BTW!

Men… det var så den uge, og nu skal jeg virkelig til at rette op på det hele. Jeg sidder lige nu og kigger på fitness gurus hjemmeside, og har fundet nogle ting jeg bestiller snart. De sælger bla. protein -pulver, -bar og meget mere. Den er helt klart værd at tjekke ud!

one wheyDSC_0462Speaking of shopping, så har jeg købt nogle ting i Barcelona, og den lille by vi boede i. Skriv gerne i kommentaren om det er nogen i gerne vil læse/høre om i et indlæg eller en video.

Jeg håber at i allesammen har en super dejlig ferie! Hvad skal i lave, har i overhovedet ferie, og skal i også til udlandet? Skriv gerne i kommentaren 🙂

Maja

I’m leaving on a jet plane..

ENDELIG, har jeg fået pakket min kuffert og håndbagage færdig, og er nu klar til at hoppe i seng, og stå op igen om 3 timer og drage mod Spanien.
Jeg har taget lidt billeder af hvad jeg har med i min håndbagage, og håber at det kan inspirere jer lidt, hvis i selv skal på ferie 🙂

Jeg har desværre ikke planlagt indlæg imens jeg er på ferie, så bloggen vil være lidt død.. Men når jeg kommer hjem, er jeg maks klar med en masse materiale jeg vil dele med jer!

DSC_0975Jeg har planer om at jeg skal til at læse lidt, for at slappe helt af. Så jeg gik i min mors gamle gemmere og fandt to romantiske romaner, som jeg vil se om jeg kan få tygget mig igennem.

DSC_0980Jep.. Ved godt at de store ”væg til væg” solbriller er lidt ”last year” men whatever, vil se om jeg kan få dem brugt 😉

Fotografi den 09-07-13 kl. 21.43 #5I nattøj und alles.. Er SÅ klar!

SMOOTHIE & ET MINI HAUL!

Idag lavede jeg en super sød sommerlig smoothie, efter dagens løbetur.
Den blev lavet af ”tøm køleskabet – brug det vi har” frugter, som blev til 2 æbler, 1 banan et par håndfulde jordbær, og lidt mælk. Det blev en rimelig stor portion, så jeg delte den med resten af familien.

390000_611858822172505_1814924446_n

Man kunne sagtens have puttet protein pulver i, med f.eks jordbær eller vanilje-smag, for at gøre den ekstra god som ”post/pre-workout snack”.
Hvis man ikke er så meget til søde smoothies, kunne man sagtens putte lidt hindbær i, som erstatning for nogle af jordbærende.

969159_611879642170423_456508039_n

Jeg fik også købt lidt ekstra ind til min ferie i Spanien, da jeg jo allerede tager afsted på onsdag.
Det blev til en sports-BH fra H&M til 129 kr. Farven er en dejlig frisk lime-grøn, og så er den virkelig blød og dejlig at have på!
Et par flip-floppers i en knap så lækker farve, men hey, jeg skal kun gå i dem til og fra stranden, og så kostede de kun 10 kr. i H&M.
Jeg er ved at løbe tør for concealer, og den jeg bruger nu – fra L’oreal, true match serien – tørrer min hud ud, så jeg valgte at købe en stift fra Rimmel London til billige penge – 55 kr. i Matas – indtil jeg får købt en fra MAC.
I Matas fandt jeg også en skintonic i rejseudgaven, til 17 kr. samt en make-up fjerne/rensemælk fra L’oreal til 56 kr. – mener jeg.
Og da jeg virkelig har brug for underholdning til den lange køretur til lufthavnen i Hamborg, købte jeg et BAZAR blad – det sidste btw – til 30 kr.

1045044_610195442338843_376252991_n

For en gangs skyld er jeg i år, glad og tilfreds med min krop, og syntes at jeg kan være bekendt at tage på ferie. Jeg glæder mig, og er spændt på hvor flittigt jeg får brugt det eller gratis fitnesscenter der er på mit hotel. – Jeg vil fortælle lidt mere og mine planer for ferien, imorgen.

Ugens træning 1#

Jeg laver super mange indlægs der handler om træning, I know.. Men dagens indlæg om træning, er e opsummering af min ugentlige træning.

I mandags var jeg i motionscenter i ca. en time hvor jeg løb 3 km på løbebåndet, samt styrke træning efterfølgende.
Tirsdag løb jeg 5.5 km, hvilket jeg også gjorde onsdag. Torsdag blev min hviledag, da min veninde havde overnattet hos mig, og tog sent hjem. Fredag tog jeg en lidt længere tur end normalt på 7.5 km, men det skadede bestemt ikke, da jeg igen fandt ud af hvor sjovt og hyggeligt det er at løbe de lange ture.
Lørdag – det vil sige igår 😉 – skulle jeg på arbejde fra klokken 12 til 16.30. Jeg valgte at cykle de 11.5 km der er hjem fra mit arbejde, og min kæreste havde mig med på slæb, da han er i meget bedre form end jeg. Han har overnattet hos mig til idag, hvor jeg kørte med min mor på lossepladsen, og løb hjem derfra – 11.2 km, i 21 graders varme.. SÅDAN!
Det er alt for lang tid siden jeg har løbet så lang end tur, men det var dejligt da jeg endelig kom hjem.

Skærmbillede 2013-07-07 kl. 16.46.56

Nu vil jeg smække mine udmattede ben op på sofaen og se en film med min familie.
Jeg er ikke sikker på hvilken form for træning jeg laver i morgen, måske en tur i motionscenteret? Jeg skal ihvertfald give den gas de sidste 2 dage, inden jeg smutter til Spanien på ferie 🙂

tumblr_lwmbyqAaNc1r8hn46o1_400

Min dag 1# + Dagens træning 3#

Min dag idag har været stille og rolig. Jeg har nydt det danske sommervejr, da vi jo ikke har så meget af det, desværre.

Jeg startede ud med morgenmad i min seng, som var vanilje yoghurt blandet op med lidt skyr, toppet med mango, havregryn, blåbær og lidt mandler. Ved siden af fik jeg et æg og et glas vand.

1001476_610196755672045_1798778173_n

Da jeg havde lagt i min seng i noget tid, og tjekket diverse blogs som jeg fast følger, samt min instagram, løb jeg en tur på 7.5 km. Det var super lækker vejr til at løbe i, det var varmt men det blæste så man ikke havde det alt for varmt.

Skærmbillede 2013-07-05 kl. 19.53.24

Da jeg havde taget et bad hjalp jeg min mor lidt i haven, og derefter tog vi ud for at plukke jordbær i det fine vejr. Stedet vi plukkede jordbær, havde de største, smukkeste, mest røde og sødeste jordbær jeg længe har smagt og set, så gode! Vi endte med at have plukket 7.5 kg!

1011864_610324425659278_2029693097_n 1044909_610325002325887_352504363_n 1016541_610325292325858_560095094_n 1313_610325438992510_732915446_n 1043912_610325968992457_1285418657_n

Da vi kom hjem, fik jeg selvfølgelig til arbejde at rense alle jordbærende…

Da jeg ville ydnytte det fine vejr fuldt ud, gik jeg ud for at tage nogle ”outfit” billeder af det tøj jeg har haft på idag & en sommerkjole min kæreste har fundet til mig i H&M. Min make-up har kun bestået af lidt concealer, pudder og blush, da det var meningen min mor skulle tage nogle ”naturlige billeder” af mig, uden mascara – som jeg vil fortælle jer senere hvad skal bruges til -. Det endte med jeg selv måtte tage billeder, og det er derfor de er lidt utydelige :-/

DSC_0958DSC_0959DSC_0969DSC_0968

God weekend alle sammen! Kunne i tænke jer at høre hvilke blogs jeg læser fast? Så skriv gerne i kommentaren, og skriv hvad i kunne tænke jeg at se mere af!